موضوعات مهم در پیاده سازی نرم افزار CRM

نرم افزار CRM یک ابزار توانمندساز است که به کسب و کارها کمک می‌کند که بتوانند ‌فرآیندهای فروش و بازاریابی را مدیریت کرده و ارتباط با مشتری را تسهیل کنند. شروع با استفاده از این ابزار نیازمند انجام یکسری اقدامات ‌فرآیندی در کسب و کار است و باید پیش نیازهایی جهت استقرار هرچه بهتر این نرم افزار رعایت گردد.

قابل ذکر است برای دستیابی به این مهم روش‌های اثبات شده ای وجود دارد که تا حد زیادی موفقیت کسب و کارها را در زمینه پیاده سازی نرم افزار CRM تضمین می‌کند.

برای این که آگاه باشید در زمان پیاده سازی چه مواردی مهم هستند، سوالات زیر را باهم مرور می‌کنیم.

کاربران می‌دانند چگونه از نرم افزار استفاده کنند؟

آموزش نرم افزار CRM به صورت مقطعی و یک باره خروجی خوبی نخواهد داشت. آموزش باید به صورت گام به گام و مستمر انجام شود و کاربران در طول زمان نسبت به نحوه استفاده خود بازخورد دریافت کرده تا بتوانند مشکلات خود را رفع کنند.

اطلاعات مشتریان کنونی خود را وارد کرده‌ایم؟

بسیاری از شرکت‌ها اطلاعات مشتریان فعلی خود را در اکسل و یا سایر سیستم‌ها نگهداری می‌کنند و انتظار دارند این اطلاعات به سرعت و به راحتی در حین پیاده سازی وارد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شود.

تنظیمات اولیه انجام شده است؟

تعیین و اعمال سطوح دسترسی کارکنان بسیار مهم است. در مواردی لازم است برخی منوها متناسب با نیازها و ‌فرآیند‌های شرکت تغییر پیدا کند. این تنظیمات انجام می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند به اهدافی که از استفاده از نرم افزار CRM دنبال می‌کنند دست یابند.

آیا به گزارشات خاصی نیاز داریم؟

بسیاری از شرکت‌ها بر اساس ‌فرآیندها و اهداف خود به گزارش‌هایی خاصی نیاز دارند. بنابراین لازم است این گزارش‌ها طراحی و در گزارش ساز SarvCRM ساخته شود.

چه کارهای دیگری باید انجام شود؟

مواردی مانند ساخت قالب‌های ارائه فاکتور و پیش فاکتور، اضافه کردن فیلد به برخی از فرم‌ها، تنظیم کارتابل مدیران و… نیز متناسب با کسب و کار‌ها ممکن است در ‌فرآیند پیاده سازی نیاز باشد.

بنابراین اگر درنظر دارید که از نرم افزار CRM استفاده کنید و می‌خواهید حتما در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنید کافیست با کارشناسان ما مرتبط شده و نیازمندی خود را بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید