چطور بازاریابی تلفنی را اثربخش کنیم؟ (بخش اول)

با توجه به اهمیت و نقش بازاریابی تلفنی برای شرکت‌های تصمیم گرفتیم با انتشار سلسه مطالبی در این خصوص با هدف انتقال بهترین تجربیات به کسب و کارهای کمک کنیم تا بازاریابی تلفنی را با اثربخشی بیشتری انجام دهند. از شما دعوت می‌کنیم تا با مطالعه این بلاگ‌ها با ما همراه شوید.

چگونه بازاریابی تلفنی را اثربخش تر کنیم؟

کلید اثر بخش نمودن تماس‌های مربوط به بازاریابی تلفنی این است که ابزارها و فرآیندهای مناسب در اختیار داشته باشیم. به این شکل هنگام تماس، با برقراری تماس با افراد نادرست، کمبود اطلاعات فروش یا نداشتن هدف مشخص از تماس مواجه نمی شوید.

در ادامه به ۷ گام عملی برای اثربخش تر نمودن بازاریابی تلفنی اشاره می کنیم: (که سه قدم آن را در این بلاگ با هم مرور خواهیم نمود)

1 – تیم رویاییتان را جمع کنید

باید بازاریاب‌های متعهدی استخدام کنید که کارشان تنظیم قرار ملاقات‌های روزانه است. استخدام این افراد کار آسانی نیست، زیرا آن‌ها هر ماه برای صدها نفر معرف چهره شرکت شما، یا بهتر بگوییم صدای شرکت شما هستند. شما برای رسیدن به شاخص‌های کلیدی موفقیت شرکت‌تان روی آن‌ها حساب می‌کنید. آن‌ها باید بیانی فصیح داشته باشند و همچنین باهوش، مشتاق آموزش و سخت کوش باشند.

آیتم های عملی:

  • – اطمنیان حاصل کنید که به صورت منظم برای آموزش شیوه‌های فروش شرکت‌تان به این افراد وقت می گذارید.
  • – بر روی سی آر ام و سیستم تلفنی سرمایه گذاری کنید تا به شما اجازه دهد به تماس های تلفنی شنود داشته باشید و به دنبال مواردی باشید که باید بازاریابها را روی آن‌ها راهنمایی کنید. با نقش بازی کردن، استراتژی‌هایتان را با نحوه‌ی بیان و صحبت کردن تیم فروش هماهنگ کنید.
  • – برای افرادی که به نتایج خوب دست پیدا می‌کنند پاداش تعیین کنید. چه فایده‌ای دارد که بازاریاب‌های تلفنی در روز با ۲۰۰ نفر تماس بگیرند اما نتوانند حتی یک قرار ملاقات تنظیم کنند. و اینکه ۱۰۰ قرار ملاقات تنظیم کنند که هیچ کدام به قرارداد و سوددهی منجر نشوند بی فایده است.

اطمینان حاصل کنید افرادی که به اهداف موردنظر دست پیدا می کنند پاداش می‌گیرند و به آن‌ها کمک کنید تا عادات و مهارت‌های مناسب را برای رسیدن به آن اهداف در خود ایجاد کنند.

2 – از هوش فروش خود برای اثربخشی بازاریابی تلفنی استفاده کنید

برای بازاریاب‌های بیرونی، استفاده از شماره تلفن‌های مستقیم در مقابل شماره تلفن‌های دفتر مرکزی مانند تفاوت بین استفاده از اهرم یا کلید برای باز کردن قفل است. شما می‌توانید با استفاده از اهرم به زور دری را باز کنید یا این‌که با کلید فقط دستگیره را بچرخانید و وارد شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم‌های بازاریابی، لطفا از این صفحه بازدید کنید: نرم افزار بازاریابی.

به جای این‌که از طریق واسطه‌‌های مختلفی که گاهی حتی تماس را قطع می‌کنند، به صورت مستقیم با تصمیم گیرندگان مهم در ارتباط باشید، از شماره تلفن‌های مستقیم دفترشان استفاده کنید.

آیتم های عملی:

  • – از شماره‌های مستقیم استفاده کنید تا شماره‌ شما به نظر تصمیم گیرنده متفاوت بیاید.
  • – از منشی‌ها و ادمین‌ها اجتناب کنید و مستقیما به سراغ فردی بروید که می‌خواهید با او صحبت کنید.
  • – از شماره‌های مستقیم استفاده کنید تا بتوانید بعد از ساعت اداری نیز پیام بگیرید.


عوامل تاثیرگذار بازایابی تلفنی

3 – محرک های فروش تان را بشناسید

در شرکتهایی که مشتریان احتمالی شما هستند دائما فرصتهای فروش ایجاد می شوند.

  • – مدیران اجرایی می‌‌آیند و می‌روند و مدیران جدید می‌خواهند متمایز باشند و این خواسته‌ی آن‌ها اغلب منجر به تصمیماتی برای خرید محصولات خدمات جدید می شوند.
  • – پروژه‌های نوآورانه همیشه به صورت ناگهانی ظاهر می‌شوند و این امر نیازمند آن است که شرکتها تکنولوژی‌ها، ابزار، کالا و محصولات جدید را در اختیار داشته باشند.
  • – در دنیای آی.تی، دانستن این نکته که پایگاه سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری شرکتی میتواند بلیت طلایی آن‌ها باشد، به بازاریاب‌ها دیدگاهی نسبت به نیازهای حال و آینده می‌دهد.

آیتم های عملی:

  • – با بکارگیری محرک‌های فروش به بازاریاب‌ها این امکان را بدهید تا از رقیبان پیشی بگیرند.
  • – آن‌ها را با اطلاعات مناسب مجهز نمایید تا بتوانند راهکارهایی برای نیازهای فوری و آتی شرکت‌ها به آن‌ها ارائه دهند.
  • – وقتی مدیر جدیدی روی کار می‌آید به بازاریاب ها اجازه دهید که خود را معرفی کرده و با یادداشتی انتصاب او را تبریک بگویند و بدین شکل ارزش آفرینی کنند.

ادامه مبحث بازاریابی تلفنی را در اینجا دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید