چطور بازاریابی تلفنی را اثربخش کنیم؟ (بخش دوم)

بخش دوم از سلسله مطالبی که در مورد بازاریابی تلفنی منتشر می‌کنیم را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید. همچنین در بخش اول که می‌توانید در این لینک متن کامل‌اش را مطالعه فرمایید، 3 گام از 7 گام عملی برای اثربخش‌تر نمودن بازاریابی تلفنی را با هم بررسی کردیم.

ادامه 7 گام عملی برای اثر بخش تر نمودن بازاریابی تلفنی

۴ –  شناخت افراد و روابط در شرکت‌ها

دانستن این‌که در سازمان چه کسی به چه کسی گزارش می‌دهد و چه کسی قدرت خرید دارد اطلاعات مهمی هستند که می‌توانند به بازاریاب‌های تلفنی کمک کند. این اطلاعات را می‌توانید در نرم افزار سی آر ام خود ذخیره نمایید.

آیتم های عملی:

  • – اجازه دهید تا بازاریاب‌ها افرادی که اختیار خرید ندارند را کنار بزنند و مستقیما به سراغ فردی بروند که در چارت سازمانی تصمیم گیرنده است.
  • – به آن‌ ها اجازه دهید تا افراد با نفوذ و تصمیم گیرندگان را شناسایی کنند تا بتوانند تلاش‌های خود را جهت فروش در چند جهت تنظیم نمایند.

۵ – اهداف ایده آل تان برای بازاریابی تلفنی را بشناسید

شما باید شرکت ایده آل و خریدار ایده آل تان را در درون آن شرکت بشناسید، بی فایده است که بازاریاب‌های شما وقت خود را برای شرکتها و مشتریان آتی نامناسب به هدر دهند.

آیتم های عملی:

  • – ابتدا، شرکت‌ها و مشتریان احتمالی ایده آل تان را شناسایی کنید.
  • – بازاریاب‌ها را متمرکز بر اهداف‌شان نگه دارید.
  • – پیشنهادات و پیام‌های خود را بر مبنای شرکت، صنعت، نقاط ضعف و غیره تنظیم کنید.


پرسونا در بازاریابی تلفنی

۶ – شخصیت هایتان را بشناسید

شخصیت خریدار بازتابی از ویژگی‌هایی است که بر مبنای الگوهای خاص و تحقیقات علمی شناسایی شده است.

آیتم های عملی:

  • پرسونا ایجاد کنید تا بازاریاب‌ها بتوانند چیزی در مورد افرادی که با آن‌ها صحبت می کنند بدانند.
  • – از اطلاعات کمیتی مشتری فراتر رفته و به نیازهای خریداران، نحوه ی خرید آن‌ها و اهداف‌شان تمرکز کنید.
  • – با خریدار از طریق پرسونا و در سطوح مختلف ارتباط برقرار کنید تا بازاریاب‌ها بتوانند مکالمه را هدایت کرده، شبکه روابط ایجاد کنند و در نهایت بفروشند.

۷ – بین بازاریابی داخلی و بیرونی تعادل ایجاد کنید

حتی وقتی مشتری احتمالی در نتیجه‌ ی بازاریابی داخلی آمادگی خود را برای خرید اعلام می‌‌کند، معمولا حدود ۶۰ درصد از مسیر چرخه‌ی خرید را طی کرده است، و این شما را در موقعیتی رقابتی قرار می دهد.

آیتم های عملی:

  • – بیش از اندازه بر بازاریابی داخلی اتکا نکنید زیرا احتمال دارد کسب و کارهای جدید را تنها به این دلیل که به افراد آن‌ها دسترسی نداشته اید تا برای متقاعد سازیشان به خرید پیشنهادات وسوسه آمیزی ارائه دهید، از دست بدهید.
  • – تعادلی بین بازاریابی داخلی و بیرونی ایجاد کنید تا فرصت‌های بیشتری ایجاد کنید و مشتری‌های احتمالی بیشتری به دست آورید.

در بخش بعد از سلسله مباحث بازاریابی تلفنی نیز 8 راهنمای کلیدی در گفتگوهای فروش تلفنی را با هم مرور خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید