برگزاری چهارمین همایش سالانه رایانش ابری

چهارمین رویداد سالیانه رایانش ابری ایران در تاریخ ۲۶ تیر ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار شد.

بر اساس مجموعه روندهای فناوری اخیر پیش بینی می‌شود که طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده تامین منابع پردازشی و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه­‌های الکترونیکی و یا هوشمند به صورت محلی دیگر از نظر هزینه مقرون به صرفه نباشد و شبکه رایانش همانند شبکه برق فراگیر خواهد شد. وقوع انقلاب صنعتی چهارم، شکل گیری شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء، اتومبیل‌های بدون سرنشین، کلان داده، فناوری‌های آگاه از محیط، رایانش سیار و بسیاری موارد از این قبیل، شبکه انبوهی از ارتباطات، داده و محاسبات را ایجاد کرده است و کشورهای توسعه یافته در سطوح مختلف از جمله حاکمیتی در حال تلاش برای ارایه استانداردها، کسب کنترل و مدیریت بیشتر بر روی طیف گسترده‌تری از این فناوری‌ها هستند.

هماهنگی در بین اجزای مختلف اکوسیستم صنعت رایانش در کشور (متشکل از دولت، دانشگاه و صنعت) همیشه یک چالش جدی در کشور بوده است. بیش از هزار نفر از متخصصین و محققین فعال در حوزه رایانش ابری و فناوری‌های مرتبط با آن و چندین گروه در سطح کشور وجود دارند که اکوسیستم این صنعت را تشکیل داده اند. شناسایی و تلاش برای رفع مشکلات این صنعت بر اساس ظرفیت‌های موجود در جامعه و کاهش فاصله صنعت، دولت، دانشگاه و جامعه کاربری از اهدافی است که در رویدادهای سالیانه جامعه آزاد رایانش ابری ایران با حضور اندیشمندان پیگیری شد.

هدف اصلی که در رویداد امسال پیگیری شد انتقال تجربیات موفق مجموعه‌های صنعتی و علمی دانش بنیان و پیشرو در قالب فن بازارو نمایشگاه بود. همچنین در پنل مدیریتی رویداد که با حضور نمایندگانی از دولت، صنعت، دانشگاه و کارشناسان توسعه کسب و کار برگزار شد وضعیت موجود و چالش‌های پیش رو در توسعه رایانش ابری در کسب و کارهای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
یکی از این سخنرانان پنل نرم افزارهای سازمانی این همایش حسام شفیع عضو هیات مدیره سرونو و از بنیانگذاران SarvCRM که یک CRM ابری می‌باشد، بود. در این پنل روندهای جهانی ارائه نرم افزارهای سازمانی بر بستر کلود، زیرساخت‌های لازم برای این موضوع، آمادگی شرکت‌های ایرانی، امنیت اطلاعات در نرم افزارهای سازمانی ابری و هزینه تمام شده خدمات در مقایسه با نرم افزارهای نصبی(محلی) مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید