پیاده سازی موفقیت آمیز یکپارچگی نرم افزار CRM سرو و همکاران سیستم

سرونو با همکاری مجموعه همکاران سیستم یکپارچگی میان سیستم های راهکاران و نرم افزار CRM سرو را اجرایی نموده و آن را اختیار مشتریانی که از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند قرار می‌دهد. در ادامه می‌توانید داستان موفقیت پیاده سازی این راهکار در مجموعه پوشان پلاست را از زیان آقای پیمان محمدی عضو هئیت مدیره و جانشین مدیرعامل شرکت پوشان پلاست مطالعه نمایید.

یکپارچه­ سازی همکاران سیستم با نرم افزار CRM سرو در شرکت پوشان پلاست

پیاده­ سازی SarvCRM و راهکاران و یکپارچه سازی این دو سیستم با یکدیگر، شرکت پوشان پلاست را بر روندها و فرآیندهای بازاریابی، فروش، انبار و  حتی حسابداری مسلط کرده است. در واقع با پیاده­ سازی و یکپارچه ­سازی این سیستم­ ها، هوش فروش شرکت افزایش یافته است.

فعالیت شرکت پوشان پلاست بدیع از سال 1384 در حوزه تولید دکوراسیون اداری، تجاری و مسکونی آغاز شد.  این شرکت فعالیت خود را با 13 نفر آغاز و در سال 1391 صادرات به کشورهای همسایه را آغاز کرد. پوشان پلاست در حال حاضر با حدود 20 نفر پرسنل و 8 نمایندگی فعال در استان­ های مختلف فعال است و با بیش از 1500 همکار فروش فعال در حوزه B2B کار می­ کند و در حال بررسی کشورهای بیشتری برای صادرات محصولات خود است.

پس از رشد شرکت و افزایش تعداد مشتریان مشخص نبود آخرین بار چه صحبت‌هایی با مشتری انجام شده است، اگر مشتری از ما خرید نمی‌کرد دلایل آن در جایی ثبت نمی‌شد و گرفتن گزارشات نسبت به خروجی‌های فعالیت های بازاریابی  و همچنین فعالیت‌های پیش از فروش و پیگیری‌ها با مشتریان بسیار سخت و زمان بود.

پس از پیاده سازی SarvCRM  اطلاعات مشتریان طبقه­ بندی شده و ما توانستیم تاریخ ارتباطی با مشتریان اعم از فرصت‌های فروش و همچنین تماس‌های برقرار شده و فعالیت‌های انجام شده در قبال مشتری را به صورت جامع داشته باشیم. همچنین قابلیت‌های گزارش گیری SarvCRM این امکان را برای ما فراهم کرده است که وضعیت فروش های در حال پیگیری را بهتر مدیریت کرده و بازدهی فعالیت های تبلیغاتی انجام شده در مجلات و یا نمایشگاه‌ها را شناسایی کنیم.

از طرفی به منظور رصد دقیق شیوه گردش کالاهای سازمان، پیشبرد فروش و مراودات مالی با مشتریان خود و نیز مدیریت دقیق فرآیندهای سازمان، سیستم­‌های مالی، انبار و فروش راهکاران (ERP بومی همکاران سیستم) را پیاده­ سازی نمودیم.

در ابتدا این دو سیستم مستقل از هم در شرکت خوبی کار می­ کرد. اما با چالش­ هایی به جهت یکپارچه نبودن سیستم‌ها به شرح زیر روبرو بودیم.

– وجود دوباره­ کاری­‌های فراوان در ورود اطلاعات در دو سیستم مختلف

– مغایرت در میزان فروش ثبت شده در CRM و سیستم فروش راهکاران

– مقاومت تیم فروش در برابر ورود اطلاعات به موقع و صحیح به دلیل زمان زیاد مورد نیاز

– عدم امکان ثبت پیش­ فاکتور و فاکتور مشتریان در CRM به عنوان مراودات با مشتری

نرم افزار crm همکاران سیستم

نتایج یکپارچگی نرم افزار CRM و نرم افزار همکاران سیستم

با توجه به نیازهای مطرح شده با دو شرکت یکپارچگی نرم افزار CRM و راهکاران همکاران سیستم در حوزه‌­های اطلاعات شیوه آشنایی و اطلاعات مشتریان و فراخوانی اطلاعات فروش­ ایجاد شد. از طریق پیاده­ سازی این راهکار، دستاوردهای زیر در این شرکت حاصل شد:

– کاهش مقاومت فروشندگان فعلی و جدید در ورود اطلاعات به دلیل ورود یکباره اطلاعات در سیستم

– کاهش خطای کاربران و حذف مغایرت­ های سیستمی

– رصد دقیق فرآیندهای فروش انجام شده و معوق شده شرکت

– بهبود رصد اثربخشی رسانه­‌های تبلیغاتی از طریق مقایسه میزان هزینه در هر حوزه و میزان فروش انجام شده منتج شده از آن

– سهولت رصد شیوه پیشبرد و پیشرفت سرنخ­‌های تعریف شده و فروش­ یا عدم فروش از محل آن

– دسته­ بندی دقیق مشتریان بر اساس بازه زمانی فروش به هر نوع مشتری، میزان فروش و خوش­ حسابی مشتریان

– تعریف تخفیفات و پروموشن­‌های خاص بر اساس نوع مشتریان تعریف شده

– گزارش­ گیری دقیق از چرخه ارتباط با مشتری تا لحظه فروش یا عدم فروش

– استفاده از داده ‌های مشتریان بازگشتی به شرکت در جلسات فروش و اطلاعات رقبا

برای اطلاعات بیشتر لطفا اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید