چگونه بر منبع درآمد شرکت تمرکز کنیم؟

مشتریان دائم شما، معدن طلای شما هستند.

برای فروش به یک مشتری جدید تقریبا ۶ برابر  فروش به مشتریان فعلی هزینه می‌شود، سازمان‌ها به این قضیه اعتقاد دارند ولی اغلب کسب و کارهای متوسط فقط ۱۲ درصد از هزینه بازاریابی را به مشتریان فعلی خود اختصاص می‌دهند!

آیا دلیل اش این است که اطلاعات این مشتریان را  به صورت ثبت شده ندارند؟ یا شاید اطلاعات مشتریان را دارند ولی نمی‌دانند چگونه از اطلاعات استفاده کنند.

مزایای رسیدگی به مشتریان دائم

مشتریان دائمتان شما را می‌شناسند، در نتیجه با این مشتریان رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد خواهید داشت. مشتریان همیشگی شما بهترین هوادارانتان هستند. اگر آن‌ها از شما راضی و خرسند باشند مطمئنا شما را به آشنایان خود نیز معرفی خواهند کرد. یک مشتری همیشگی پول بیشتری را نسبت به مشتری جدید برای شما خرج خواهد کرد و اگر از خدمات شما راضی باشد  با افزایش هزینه نیز حاضر است همچنان مشتری شما بماند.

راز نهفته: لیستی از مشتریان فعلی خود تهیه کنید.

یک لیست از مشتریان مختلف بر اساس ویژگی هایشان ایجاد کنید.  برای مثال شاید شما بخواهید مشتریانی که اخیرا یک محصول مشخصی را خریداری کرده‌اند بشناسید و آن‌ها را به بازدید محصولات جدید و مشابه دعوت کنید یا اگر شرکتتان ارائه دهنده خدمت باشد، بخواهید بخش بندی بر اساس تاریخ و سطح خدمات ارائه شده داشته باشید، بنابراین می‌توانید طبق یک زمان‌بندی مناسب از مشتریانتان نظرسنجی کرده و نظراتشان را درباره چگونگی بهبود خدماتی که دریافت کرده‌اند بپرسید.

ایجاد رویداد جادویی!

وقتی اطلاعات مشتریانتان را دسته بندی کنید، می‌توانید نیازهایشان را بر اساس آن چیزی که آن‌ها می‌خواهند شناخته و به آن پاسخ دهید، در واقع می‌توانید دست روی نیاز واقعی مشتری بگذارید.

هر آن‌چه برای جمع آوری اطلاعات از ایمیل‌ها، صورت حساب‌ها، شبکه‌های اجتماعی و مکالمات تلفنی نیاز دارید را می‌توانید با استفاده از یک نرم افزار CRM و قابلیت یکپارچگی آن با سایر سیستم‌های سازمان بدست بیاورید. جمع آوری  این اطلاعات می‌تواند به شما بگوید چه موضوعاتی در ارتباط با مشتریانتان مفیدتر بوده و کمک خواهد کرد تا ایمیل‌هایی هدفمند را برای لیست مشخصی از مشتریانتان  بفرستید.

همچنین می‌توانید با این اطلاعات، قیف‌های بازاریابی خود را بهتر ارزیابی نمایید. تحقیقات اخیر در امریکا  نشان می‌دهد که سازمان‌ها برای کسب درآمدی برابر با درآمد حاصله از مشتری فعلی خود باید حداقل ۵ الی ۷ مشتری جدید جذب کنند. بنابراین با توجه به اهمیت رسیدگی به مشتریان خود، چرا باید تمام بودجه و هدف خود را برای بازاریابی و جذب مشتری جدید بگذاریم درحالی که به مشتریان فعلی  خود رسیدگی کمتری می‌کنیم؟

بودجه شرکتتان را  بر روی مشتریان فعلی خود متمرکز کنید، مشتریانی که شما را  می‌شناسند و به شما اعتماد دارند، از این تمرکز پشیمان نخواهید شد.

برای تسهیل مدیریت مشتریانتان می‌توانید از بهترین نرم افزار CRM برای مدیریت قیف‌های فروش، تمرکز بر مشتریان فعلی و مدیریت بهتر فروش و بازاریابی به آن‌ها استفاده کنید. و این را نیز در نظر بگیرید که استفاده از نرم افزارهایی که با کمک تیمی مناسب، آن‌ها را در سازمان خود پیاده سازی نمی‌کنید مانند بسیاری از مثال هایی که از پیاده سازی ورژن کرک شده نرم افزار مایکروسافت CRM فارسی وجود دارد، شما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید