۹ راهکار افزایش بهره وری تیم فروش

آیا می‌دانید فقط ۳۵درصد از زمان تیم فروش شما صرف جذب مشتری و ایجاد معاملات جدید می‌شود؟!! اگر می‌خواهید زمان تیم فروشتان برای انجام معاملات جدید استفاده شود و تصمیم گرفته اید روی بهره وری تیم فروش تمرکز کنید، می توانید با به کارگیری این ۹ راهکار به راحتی بهره‌وری تیم فروش خود را افزایش دهید:

۱ – مراقب زمان تیم فروش خود در جلسات باشید.

مدیران سازمان‌ها باید آموزش ببینند تا زمان تیم فروش خود را تلف نکنند! مدت زمان جلسات با تیم فروششان را به ۲ ساعت در هفته محدود کنند و جلسات را در خارج از ساعات کاری مشتریان برگزار کنند.

۲ – فعالیت‌های مشابه را دسته بندی کنید.

با دسته بندی تماس‌ها بر اساس وظایف شبیه به هم، تیم فروش می‌تواند از پیام‌ها و کارهای مشابه برای خریداران با ویژگی تقریبا یکسان استفاده کند، این یعنی افزایش بهره‌‎وری. چرا که باعث می‌شود تیم فروش وقت خود را برای از این شاخه به آن شاخه پریدن برای خریداران غیر مشابه تلف نکند.

۳ – زمان استراحت داشته باشید.

بهتر است بدانید که مغز انسان بعد از ۹۰ دقیقه کار کردن تمرکز خود روی کار مورد نظر را از دست می‌دهد!! تحقیقات نشان داده کیفیت مغز انسان بعد از ۹۰ دقیقه کار کردن به شدت افت می‌کند. تیم خود را تشویق کنید که استراحت‌های کوتاه مدتی برای افزایش بهره وری داشته باشند.

۴ – زمان تیم فروش را تلف نکنید.

قبل از شروع روز جدید، کارهایی مثل تحقیق، آمادگی برای جلسه، نوشتن پروپوزاال و…را برنامه ریزی و زمان خود را بخش بندی کنید تا بتوانید روی هر کار خود تمرکز داشته باشید.

۵ – تا جایی که امکان دارد به سمت اتوماسیون بروید

مواردی مانند گزارش دهی پیشرفت فروش، ارسال ایمیل ها، گزارش های دوره ای فروش و هر آن چه که سیستمی شدنش می‌تواند به صرفه جویی در زمان تیم فروش کمک کند را سیستمی کنید تا فروشندگان در نهایت زمان بیشتری برای فرآیند فروش باشند.استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت‌های گزارش دهی قوی می‌تواند در این زمینه کمک کند نه استفاده از نرم افزارهای crack شده‌ای مانند نرم افزار مایکروسافت CRM فارسی که به درستی نیز در سازمان‌ها پیاده سازی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: مدیریت ارتباط با مشتری

۶ – آموزش تیم فروش فراموش نشود

به تیم خود یاد بدهید تا بتوانند مسئولیت زمان بندی و مدیریت کارهای خود در یک روز کاری را، بپذیرند.

۷ – روز خود را با اولویت هایتان شروع کنید

فروشندگان در ابتدای هر روز باید از خود بپرسند که ۳ کار مهمی که امروز باید انجام دهند، چیست. این عمل برای آغاز یک روز کاری بسیار مفید است و در یک سیستم CRM به راحتی و در مدت زمان کمی قابل انجام است.

۸ – ۱۵ دقیقه زمان برای ایمیل ها کافیست

تقریبا ۳/۲ ایمیل هایی که روزانه دریافت می‌کنیم غیر مربوط هستند! افراد را تشویق کنید که فقط ۱۵ دقیقه از آغاز روز کاری خود را برای چک کردن ایمیل‌هایشان صرف کنند.

۹ – زمان‌های تیم را بررسی کنید

فعالیت‌های تیم فروشتان را پیگیری کنید تا مهم‌ترین عوامل تلف شدن زمان تیمتان را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید