نرم افزار CRM رایگان

همان‌طور که همه ما می‌دانیم معمولا هر چیز رایگان طرفداران زیادی دارد و گزینه رایگان در هر زمینه‌ای افراد را به خود جذب می کند.

به طور مثال همه ساله در روز سینما چنان حجم کثیری از جمعیت در مقابل سینماهای کشور وجود دارد که در برخی موارد موجب شکسته شدن درب و هجوم مردم به سمت سالن‌های سینما می‌شود!!

حال به نظر شما  خوب نمی‌شود که یک ابزار سازمانی یعنی جایی که کسب سود و به تبع آن کاهش هزینه‌ها بسیار اهمیت دارد رایگان باشد؟

اما جالب است بدانید که استفاده از نرم  افزار CRM رایگان کاری بسیار غلط است! شاید تعجب کنید! برای شما علت را می‌گویم.

وجود یک متخصص در کنار ما هنگام استفاده از نرم افزار CRM برای پیاده سازی خود نرم افزار و هم مفهوم CRM بسیار ضروری است که در حالت رایگان قطعا این امکان وجود ندارد. بنابراین علی رغم وقت و انرژی ای که کارکنان سازمان برای وارد کردن اطلاعات میگذارند ممکن است برخی فرآیند‌های شرکت و یا اطلاعات تعاملی با مشتری وارد نرم افزار نشده باشند و یا حتی در بدترین حالت فرآیندها به اشتباه وارد شده باشند!

بنابراین زمان زیادی از کارکنان ما برای ورود اطلاعات گرفته شده است که قطعا برای ما هزینه بر بوده ولی در نهایت ما اطلاعات صحیحی از مشتری که بتوانیم گزارشات مناسب که به افزایش درآمدهای کسب و کار ما کمک کند نداریم.

مشکلی که ذکر شد در حالتی است که ما هر چند به غلط از نرم افزار CRM استفاده کنیم. بسیاری از موارد استفاده از نرم افزار CRM رایگان خود باعث شکست آن در سازمان می‌شود. به این دلیل که معمولا مدیران ارشد توجه زیادی به آن نمی‌کنند و به صورت مداوم از گزارشات آن استفاده نمی‌کنند(چرا که در بسیاری موارد گزارشات اطلاعات صحیحی نشان نمی‌دهند)، کنترل نمیکنند که تمامی مشتریان بلقوه وارد نرم افزار شوند، اطلاعات مربوط به فروش‌های در جریان وارد نرم افزار شده باشد و بسیاری موارد دیگر. همه این موارد باعث می‌شود پس از مدتی بدنه سازمان که نرم افزار را به عنوان یک موجود مزاحم می بیند سعی کند آن را از مدار خارج کرده و نرم افزار CRM رایگان مفلوک، حامی خاصی ندارد که از این کار جلوگیری کند!

نقش نرم افزار CRM کمک به نیروهای سازمان ماست که بتوانند با هزینه کمتر درآمد بیشتری را برای ما محقق کنند. برای به کارگیری یک نرم افزار CRM باید به این نکته توجه کرد که چه میزان از کسب و کار ما درگیر این نرم افزار خواهند شد و این کسب و کار چقدر برای ما ارزش دارد. فکر نمی‌کنم کسب و کارمان آنقدر بی ارزش باشد که بخواهیم همه اجزای آن را درگیر یک ابزار رایگان که خروجی‌های چندانی هم به ما نخواهد داد کنیم.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید