فروشندگان عزیز، لطفا این 6 عادت بد را کنار بگذارید!

شاید شما نیز  این را قبول داشته باشید که فروشندگی به طور کلی کار سخت و دشواری است. اما متاسفانه برخی از رفتار و عادات هستند که کار را برای آن ها سخت‌تر می کنند.  بنابراین برای جلوگیری از این فشارات لازم است فروشندگان  عادت‌های بدی که در ادامه می‌گوییم را ترک کنند، اگر می‌خواهند که تبدیل به یک فروشنده موفق شوند!

1- ضربه زدن به خود

در فروش ما به طور مداوم جواب رد می‌شنویم، اگر شما عادت داشته باشید که تمامی “نه” هایی که از مشتریان می‌شنوید را به عنوان یک شکست تلقی کنید خیلی زود از بازی کنار خواهید رفت.

به جای آن، برای خودتان تعریف کنید که چه چیزی معنی شکست می دهد؟ اگر شما بتوانید که از هر جواب رد چیزی یاد بگیرید، آیا واقعا هر کدام از آن‌ها یک شکست است؟

یافتن توانایی این که از اشتباهات سکوی پیشرفت بسازیم یکی از ابعاد مثبت عدم موفقیت است. با همه این احوال آن چه شما را نکشد قوی‌تر می سازد.

2- رفتار به مانند یک همه چیز دان

یکی از مواردی که زیاد مشاهده می‌شود این است که فروشندگان فکر می‌کنند باید جواب تمام سوالات را داشته باشند. این عادت بسیار وحشتناکی است. نه تنها باعث می‌شود که دیگر همکاران با شما بیگانه شوند بلکه حتی در بسیار موارد باعث می‌شود اطلاعات غلط و نابه‌جا به مشتریان ارائه شود.

زمانی که شما پاسخ را نمی‌دانید، همیشه بهترین روش این است که صادقانه پاسخ دهید: “من پاسخ این سوال را نمی‌دانم، ولی در اسرع وقت با جواب نزد شما بازخواهم گشت.”

3- احتکار ایده‌های خوب

اگر به نحوی رفتار کنید که گویی به کمک هیچ کس احتیاج ندارید در واقع راه بسیاری از ایده‌ها و توصیه‌هایی خوبی که ممکن است همکارانتان به شما بکنند را بسته اید.

یک تیم فروش نیاز دارد که با هم کار کنند. اگر با ارائه پیشنهادی می‌توانید کاری کنید که یک فروش از شکست به موفقیت منجر شود لطفا آن را از همکارتان دریغ نکنید. این یک کشتی است که شما همه در آن حضور دارید.

4- منفی باف بودن

زمانی که کارها خوب پیش نمی‌رود و به نظر می رسد عمده فروش‌ها به شکست منجر می شود، شما می‌خواهید که در این غم خود به همراه دیگر مسافران این کشتی غم زده غوطه ور شوید. مواظب باشید قبل از این که متوجه شوید این موضوع به یک عادت بدل خواهد شد. این کار را نکنید.

در اطراف خود محیطی مثبت بسازید و سعی کنید چیزی از جوانب مثبت که به موفق کردن فروش‌های بزرگ منجر می‌شود یاد بگیرید.

5- پر حرف و بی عمل

به کناری ایستادن و صحبت کردن راجع به طی نمودن مراحلی که برای پیشبرد یک فروش بزرگ لازم است، راحت می‌باشد. عجبا که برخی فروشندگان باور کرده‌اند که با این حرف زدن تبدیل به یکی از بهترین مذاکره کنندگان شده‌اند. نه، این یکی از عاداتی است که باید کنار بگذاری.

در مواقعی، صحبت کردن زیاد باعث می‌شود که فکرمان زیادی مغشوش شود. به جای این که این قدر راجع به هر فروش حرف بزنید وقت خود را به مشتری بعدی اختصاص دهید.

6- تسلیم شدن

وینستون چرچیل گفته است،”موفقیت یعنی از شکستی به شکست دیگر بدون آنک ه اشتیاقمان را از دست بدهیم حرکت کنیم”. این راحت است که در دام به راحتی تسلیم شدن بیافتیم. به جای آن، شما نیاز دارید که این عادت را کنار گذاشته و مشوق‌هایی پیدا کنید که انگیزه‌تان را حفظ کند.

پاداش‌های کوچکی برای خودتان اختصاص دهید. مثلا بعد از 5 تماس خودتان را به یک کاپوچینو دعوت کنید یا موسیقی گوش کنید، هر چیزی که به بالا ماندن روحیه شما کمک کند انجام دهید و از فرار کردن امتناع کنید.

 

به نظر شما فروشندگان چه عادات بد دیگری دارند که کنار گذاشتن آن باعث موفقیتشان می‌شود؟

منبع

دیدگاهتان را بنویسید