5 جمله مخرب در فروش تلفنی

امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن راه‌های جدید ، هنوز هم به کرات از تلفن برای بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتری استفاده می‌شود. اگرچه ممکن است این راه برقراری ارتباط خیلی آسان به نظر برسد ولی همیشه اینطور نیست و باید مراقب برخی از عباراتی که حین صحبت با مشتریان به کار می‌بریم باشیم. این عبارات ممکن است در ظاهر بی‌عیب و نقص به نظر بیایند ولی ممکن است برداشت های بدی از آنها توسط مشتری صورت بگیرد، در صورتی که شما هیچ منظوری نداشته‌اید!
به همین دلیل به 5 عبارت مخرب که نباید در مکالمه تلفنی خود با مشتری استفاده کنید اشاره می‌کنیم:

هیچ کس به اندازه ما ارزان نمی‌فروشد…
ادعایی نکنید که نتوانید از پس آن بر بیایبد! هیچگاه فراموش نکنید که در عصر ارتباطات و اینترنت به سر می‌بریم و مشتری به راحتی و با یک سرچ ساده می‌تواند متوجه ادعای غلط شما بشود. پس بهتر است به جای این کار از ویژگی‌های محصولات یا خدمات خود و منفعتی که برای مشتریان دارد که باعث سودآوری و رشد کسب و کارشان می‌شود صحبت کنید.

اگر بخواهم صادقانه بگویم….
فکر نمی‌کنید که با گفتن این عبارت مشتری این برداشت را می‌کند که تا الان داشتید دروغ می‌گفتید؟؟!! بنابراین هیچوقت از این عبارت استفاده نکنید چرا که به جای اینکه اعتماد را در مشتری ایجاد کنید، باعث سلب اعتماد و به وجود آوردن شک در وی می‌شوید.

واقعیتش سیاست شرکت ما این است که…
با گفتن این جمله به صورت غیرمسقیم به مشتری این پیام را می‌دهید که درسته شما کار x را از ما می‌خواهی، ولی برای ما راحت‌تر است که کار y را انجام دهیم! و به نوعی این حس را به مشتری می‌دهید که تو برای ما مهم نیستی!

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ما مراجعه کنید!
بر خلاف تصورتان، شما با گفتن این عبارت نه تنها به مشتری کمک نمی‌کنید، بلکه این حس را القا می‌کنید که حتی حاضر نیستید برای پاسخ به سوال او وقت بگذارید!
بهتر است این فرض را داشته باشید که او ممکن است قبل از این تماس به وبسایتتان مراجعه کرده و جواب سوالش را پیدا نکرده است! پس بهتر است به جای اینکه او را در وبسایتتان سردرگم کنید، لینک مربوطه که مستقیما او را به جواب می‌رساند برایش ایمیل کنید.

اجازه بدید شما را به آقای x وصل کنم…
یکی از دلایل نارضایتی مشتریان هنگام برقرای تماس این است که آن ها را مدام به افراد مختلف شرکتتان وصل کنید و مجبور شوند هر دفعه سوالشان را برای فرد جدید مطرح کنند و باز هم جوابی نگیرند! برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که فرد پاسخ دهنده را به نحوی آموزش دهید که بتواند پاسخگوی 90% سوالات مشتریان شود و برای آن 10% بقیه، به جای وصل کردن به فردی دیگر، اطلاعات مربوط به مشتریان را یادداشت کند تا بعدا در اسرع وقت با آن ها برای پاسخ گویی به سوالشان تماس حاصل کند.
از نظر شما چه جملات یا عبارات دیگری در مکالمات فروش روزمره به کار می رود که اثر مخرب بر مشتری دارد؟

بیشتر بخوانید: سی آر ام

منبع 1

منبع 2

منبع 3

دیدگاهتان را بنویسید